Choose language

Moduulit

Saima HR

Tarpeitasi vastaava kokonaisuus vakio-ominaisuuksia ja lisämoduuleja

Nainen_ja_mies_juttelevat_Solveon.fi_Kuvituskuvia_1200x800 Nainen_ja_mies_juttelevat_Solveon.fi_Kuvituskuvia_1200x800

Millaisia ominaisuuksia Saima HR:ssä on?

Saima HR on olemassa, jotta keskisuuret ja suuret yritykset voisivat hallita HR master dataa helposti ja tietoturvallisesti. Yksi järjestelmän parhaita puolia on se, että maksat vain niistä ominaisuuksista, joita oikeasti tarvitset.

Saima HR:ssä on monenlaisia ominaisuuksia – osa kuuluu peruspakettiin ja osa on erikseen ostettavia lisämoduuleita. 

Henkilöstöhallinto

  • Työntekijän perustiedot
  • Työhistoria
  • Työsuhdetiedot, palkat, palkkiot
  • Työsopimukset ja -todistukset
  • Muistutukset ja hyväksyntämenettelyt
  • Työvälinerekisteri
  • Raportit

Lisämoduulit

  • Lomakkeet (keskustelut)
  • Palkankorotusten hallinta
  • Lomat ja poissaolot
  • Koulutusten hallinta
  • Osaamisen hallinta
  • API-rajapinta (i/o)
saima-hr_ekosysteemi

Miksi kannattaa valita Saima HR?

Saima HR:ää oikein käyttämällä data on aina ajantasaista ja laadukasta, ja se ui saman tien useampaan eri paikkaan. Lisäksi Saima HR säästää aikaa, kun tietoa ei tarvitse kirjata moneen eri järjestelmään. Saima HR:n ekosysteemiin kuuluu kaikki HR:lle olennaiset järjestelmät. Tämän ansiosta manuaalinen kirjaustyö jää minimiin.

Parasta Saima HR:ssä on se, että se sisältää kaiken olennaisen eikä mitään liikaa.

Tämä on mahdollista moduulien ansiosta: voit valita juuri omiin tarpeisiin sopivat moduulit ja muuttaa moduulipakettia toiminnan muuttuessa tai kehittyessä. Eli vaikka jollekin moduulille ei ole tarvetta käyttöönoton aikoihin, voi sen ottaa käyttöön vuoden kuluttua, kun tarve on kasvanut.

Näin maksat vain siitä, mitä käytät etkä mistään ylimääräisestä. Alla kerromme tarkemmin Saima HR:n ominaisuuksista ja moduuleista.

Saima HR:n peruspaketti

Saima HR:n perusmaksuun kuuluu seitsemän toimintoa, jotka tarjotaan kaikille asiakkaille.

1prio_information-circle-49

Työntekijän perustiedot

Työntekijöiden perustaitoihin kirjataan kaikki tieto, mitä katsotaan tarpeelliseksi ylläpitää. Yleisimmin tällaisia asioita ovat työntekijän henkilötiedot, yhteystiedot ja tilinumero. Moni lisää tänne myös työvaatteiden ja -kenkien koot ja lähiomaiset.

1prio_rotate-left-79

Työhistoria

Työntekijän työhistoria on tärkeä ominaisuus. Tänne kootaan tiedot myös siltä ajalta, jolloin työntekijä ei ole työskennellyt yrityksessä. Tieto auttaa muun muassa työkokemusvuosien laskennassa. Saima HR:stä on mahdollista tulostaa myös työntekijän CV esimerkiksi asiakasprojekteja varten. 

1prio_user-identifier-card-35

Työsuhdetiedot

Työsuhdetiedot sisältävät kaikki aiheeseen liittyvät asiat, kuten palkat, provisiot ja kertaluonteiset palkkiot (esim. rekrytointipalkkio, hallituspalkkio, tulospalkkio).

1prio_text-file-70

Työsopimukset ja -todistukset

Käyttöönottovaiheessa Saima HR:ään luodaan valmis työsopimuspohja, jonka voi tulostaa Wordille tai PDF:lle, tai lähettää allekirjoitettavaksi Visma Signin kautta. Näiden lisäksi Saima HR:ään voidaan luoda myös muita allekirjoitettavia dokumentteja, kuten etätyöhön tai datanhallintaan liittyviä sopimuksia. 

bell-notification-78

Muistutukset ja hyväksyntä­menettelyt

Järjestelmä muistuttaa mistä tahansa tiettyyn päivämäärään sidotusta asiasta, kuten koeajan päättymisestä, sertifikaatin umpeutumisesta tai työntekijän syntymäpäivästä. Hyväksyntämenettelyllä varmistetaan, että kaikki tarvittavat henkilöt muistetaan ottaa mukaan hyväksymisprosesseihin. Tällainen prosessi voi olla esimerkiksi uuden työntekijän aloitus.

1prio_new-folder-21

Työvälinerekisteri

Työvälinerekisteri auttaa hallinnoimaan kaikkea työnantajan omaisuutta, kuten IT-laitteita, avaimia ja työkaluja. Rekisterin avulla on helppoa hallinnoida, mitä kaikkea pitää saada takaisin työntekijän lähtiessä pois. 

1prio_graph-dot-78

Raportit

Saima HR sisältää noin 40 henkilöstöön liittyvää vakioraporttia. Lisäksi järjestelmässä on lomakepohja, jonka avulla voi luoda juuri omiin tarpeisiin sopivia raportteja. Vakiona järjestelmässä on mm. vaihtuvuus-, palkkahistoria- ja palkkajakaumaraportit. 

Saima HR:n lisämoduulit

Peruspaketin lisäksi Saima HR:ään voi ostaa lisämoduuleita, joita on yhteensä kuusi. Niistä voit valita yhden tai useamman – tai olla ottamatta yhtään. Pakettia voi koska tahansa muokata.

1prio_task-list-50

Lomakkeet (keskustelut)

Lomakkeet (keskustelut) on suosituin moduuli, jonka yli puolet asiakkaista valitsee käyttöönsä. Lomakkeisiin kootaan kaikki keskustelut, joita työntekijän ja työnantajan välillä käydään: perehdytyssuunnitelmat, kehityskeskustelut, työkykykeskustelut, varoitusten antaminen jne. 

credit-card-setting-gear-90

Palkankorotusten hallinta

Tämä on erittäin käytännöllinen moduuli etenkin yrityksissä, joissa on runsaasti työntekijöitä ja jotka työskentelevät jonkin tietyn TESsin alaisuudessa. Palkankorotusten hallinta -moduuli on ns. massa-ajotyökalu, jolla voi tehdä indeksikorotukset ja TESsin mukaiset palkankorotukset isolle massalle helposti ja nopeasti.

1prio_star-circle-85

Lomat ja poissaolot

Lomat ja poissaolot on toiseksi suosituin lisämoduuli. Nimensä mukaisesti se sisältää kaikki lomat. Työntekijät näkevät järjestelmästä oman lomasaldonsa ja pystyvät tekemään siellä myös loma-anomukset. Saima HR tuntee myös TESsien kiemurat ja se osaa varmistaa, riittääkö lomasaldo anottuun lomaan. Moduulista näkee myös sairaslomat ja muut poissaolot.

1prio_lightbulb-27

Koulutusten hallinta

Lähes puolet asiakkaista valitsee Koulutusten hallinta -moduulin. Se sisältää kaikki työntekijöiden käymät sisäiset ja ulkoiset koulutukset sekä pätevyydet. Järjestelmä ilmoittaa, jos jokin pätevyys tai sertifikaatti on vanhentumassa.

1prio_user-circle-single-94

Osaamisen hallinta

Tähän moduuliin voidaan koota työntekijöiden ammatilliseen osaamiseen liittyvät taidot. Osaaminen voin olla mitä vain kielitaidosta lujuuslaskelmiin. Tähän moduuliin voi rakentaa myös arviointiasteikon, joka antaa lisätietoa osaamisen tasosta – eli onko kyseessä aloittelija, asiantuntija vai jotain siltä väliltä. 

1prio_hierarchy-13-66

API-rajapinta

Tähän moduuliin kuuluu se, että rajapinta avataan. Yrityksessäsi tulee olla sisäistä osaamista tuoda tai napata koodia ulos. Varsinainen integraation tekeminen ei nimittäin sisälly moduuliin, vaan se on erikseen ostettavissa oleva palvelu. 

Kaikkien moduulien käyttöön on mahdollista saada tukea suomen kielellä pääkäyttäjien tukipalvelusta arkisin klo 8–16.