Ajankohtaista | Solveon

Vakioinnin monet hyödyt - parempaa arkea SaaS-palvelumallilla

Kirjoittanut Jenni Moilanen | 10.1.2025

Palvelukehityksemme ytimessä on asiakkaiden aktiivinen osallistaminen. Lue blogista kuinka varmistamme parhaiden käytäntöjen hyödyntämisen ja organisaatioiden helpomman arjen.

 

Nykyajan liiketoimintaympäristössä muutoksen tuulet puhaltavat jatkuvasti, eikä julkishallinto ole poikkeus – haasteiden voittaminen vaatii usein lisäresursseja ja fiksua kehitystä. Nykyajan liiketoimintaympäristössä muutoksen tuulet puhaltavat jatkuvasti, eikä julkishallinto ole poikkeus – uusien haasteiden voittaminen vaatii usein lisäresursseja ja fiksua kehitystä. Me Visma Aquilalla teemme tiivistä yhteistyötä asiakkaidemme kanssa, jotta palvelumme vastaavat aidosti organisaatioiden ja työelämän muuttuvia tarpeita. Yhdessä voimme ennakoida tulevaa ja tukea liiketoimintatavoitteiden saavuttamista kestävästi ja määrätietoisesti.

Asiakaslähtöisyys ja parhaat käytännöt ohjaavat Solveonin palvelukehitystä

Solveon on suomalaisen yhteiskunnan tarpeisiin kehitetty ohjelmistokokonaisuus, joka yhdistää asiakaslähtöiset pilvipalvelut ja käytännössä testatut toimintamallit. Tämä takaa paitsi laadukkaat ohjelmistotyökalut, myös saumattoman käyttökokemuksen. SaaS-ratkaisujen ansiosta organisaation henkilöstö- ja taloushallinto voivat keskittyä strategisten tavoitteiden saavuttamiseen ilman huolta IT-infrastruktuurin ylläpidosta - huolehdimme niin tietoturvasta, päivityksistä kuin ohjelmistojen toimintavarmuudesta, jotta tärkeät tietosi pysyvät suojattuina ja ajan tasalla.

Solveon-ohjelmistokonaisuuden avulla olemme keränneet vahvaa kokemusta siitä, kuinka vakioitu SaaS-palvelumalli tuo merkittäviä hyötyjä organisaatioille. Niitä ovat muun muassa ennakoitavat kustannukset, luotettava ja skaalautuva ohjelmisto, nopeampi käyttöönotto sekä helpompi ylläpito. Suurin etu on siinä, että arki muuttuu helpommaksi: kun työkalut tukevat hyviä toimintamalleja, voit keskittyä olennaiseen.

Vakioidut prosessit auttavat organisaatioita sopeutumaan työelämän jatkuviin muutoksiin. Automatisoimalla työnkulkuja ja hyödyntämällä tekoälyä tarjoamme asiakkaillemme ratkaisuja, jotka tekevät arjesta yksinkertaisempaa ja mielekkäämpää – myös tulevaisuudessa. Testiautomaation ja prosessien yhdenmukaistamisen ansiosta palvelumme kehittyvät jatkuvasti. Tämä tarkoittaa parempia työkaluja, korkeampaa tuottavuutta ja laadukkaampaa dataa, joka tukee päätöksentekoa joka vaiheessa.

Erityisesti julkishallinnon tarpeisiin vakioitu SaaS-palvelumalli tuo kaivattua joustavuutta. Palvelut mukautuvat organisaatioiden muuttuviin tilanteisiin, mikä helpottaa kustannusten hallintaa ja budjetointia. Tämä on kriittistä ympäristöissä, joissa resurssit ovat rajalliset, mutta tehtävät ja vastuut ovat laajoja.

Parhaat käytännöt syntyvät yhdessä tekemällä

Parhaat käytännöt eivät synny tyhjiössä. Siksi kehitystyömme perustuu asiakkaiden osallistamiseen ja niihin toimintatapoihin, jotka ovat osoittautuneet toimiviksi eri toimialoilla. Vakioitu palvelumalli auttaa tunnistamaan yhteisiä kehitysalueita ja ratkaisemaan haasteita tehokkaammin.

Tarjoamme esimerkiksi kunnille työajanhallinnan tueksi modernia avaimet käteen -ratkaisua, joka tuo selkeän ja valmiiksi suunnitellun polun kunnan työajanseurannan kehittämiseen.

Kun ohjelmisto kehittyy jatkuvasti parhaiden käytäntöjen pohjalta, se on intuitiivinen, ohjaa käyttäjää oikeaan suuntaan ja toimii tehokkaammin arjen tukena. Haluammekin tarjota tasaisen laadukkaan käyttökokemuksen palvelusta riippumatta, tuomalla yhden ohjelmistoratkaisun parhaat käytännöt osaksi muita ohjelmistojamme. Näin varmistamme, että käyttäjien arki ohjelmistojen kanssa toimii entistä mutkattomammin.

Kuinka sitten käytännössä kuuntelemme ja ymmärrämme asiakkaidemme arjen haasteita ja tarpeita aidosti paremman käyttäjäkokemuksen takaamiseksi?

  • Kartoitamme markkinatarpeita ja trendejä,
  • mittaamme tuotetyytyväisyyttä ja
  • teemme kattavaa käyttäjätutkimusta saadaksemme syvemmän ymmärryksen ohjelmistojemme käyttäjien arjesta, haasteita ja tulevaisuuden tarpeista.

Asiakastyöpajat, asiantuntijaverkostot ja jatkuva palaute auttavat meitä tunnistamaan olennaiset haasteet ja ratkaisemaan ne tehokkaasti. Näin varmistamme, että kehitystyö keskittyy oikeisiin asioihin ja tuo aitoa lisäarvoa asiakkaidemme arkeen.

Teknologiaa hyödyntäen kohti sujuvampaa ja inhimillisempää työelämää

Tulevaisuutta ajatellen on olennaista hyödyntää teknologian tarjoamia mahdollisuuksia työelämän haasteiden ratkaisemiseksi. Teknologian edelläkävijöinä tuomme luotettavuutta ja inhimillisyyttä osaksi jokaista koodiriviä: muutamme kehitystarpeet konkreettiseksi lisäarvoksi, ja tuemme organisaatioita laadukkaiden, tietoon perustuvien päätösten teossa.

Solveon-ohjelmistokokonaisuus ei ole vain joukko teknologiatyökaluja: se mahdollistaa, että asiakkaamme voivat keskittyä ydintoimintoihinsa, saavuttaa kasvua ja edistää yhteiskunnan sekä työyhteisöjen hyvinvointia. Vakioitu SaaS-palvelumalli toimii strategisena työkaluna, joka tuo selkeyttä, tuottavuutta ja ennakoitavuutta organisaatioiden päivittäiseen toimintaan.

Kun suuntaat kohti tulevaisuutta, valitse avuksesi ohjelmistotyökalut, jotka tukevat organisaatiosi tavoitteita ja tekevät monimutkaisesta maailmasta yksinkertaisemman.